25 Mart 2014 Salı

ADEVİYE HANIM

Âyet-i Kerîme: "İşte onlar, iyiliklere koşuşurlar ve iyilik için yarışırlar."

(Mü'minûn, 61)

Hadîs-i Şerif: "Haramlardan sakın, insanların en âbidi olursun."

(Tirmizî)


www.yahyagungor.com


www.seradresidence.com


www.eceabat.gov.tr

ADEVİYE HANIM

Balıkesir'de Ali Şuûrî İlkokulu karşısındaki boşlukta beş altı yıl öncesine kadar eski bir ayakkabı tamircisi vardı. İkinci aralıktaki ikinci dükkanda kır, pala bıyıklı bir ihtiyar çalışırdı: Bizim Cevdet dedemiz... (Alkalp)

Bir akşamüstü dükkanın önünde çay içerken konu Çanakkale'ye gelince ağlamaya başladı:

"Rahmetli babam Hafız Ali, Çanakkale'de kaldığında annemin karnında yedi aylıkmışım. Onu hiç tanımadım. Bir fotoğrafı bile yoktu. O günler çok zor günlerdi. Seferberliğin sıkıntıları, Kuvayi Milliye zamanı, işgal yılları, yokluk, kıtlık, sıkıntı, çocukluğumuz hep ekmek peşinde sıkıntıyla geçti.

Anam (Adeviye) benim çocukluğumdan itibaren her sokağa çıkışta her bir yere gidişte yanıma gelir:

-Oğlum ben pazara gidiyorum. Baban gelirse beni hemen çağır ha...

-Ben komşulara gidiyorum. Baban gelirse beni hemen çağır ha...

-Ben mevlide gidiyorum. Baban gelirse beni hemen çağır ha...

derdi.

Annem babamı bekledi durdu. Büyüdüm dükkan açtım. Annem gene her bir yere gidişte dükkana gelir, gideceği yeri söyler; 'Baban gelirse beni hemen çağır ha!' diye eklerdi.

Aradan yıllar geçti. Anacığım ihtiyarladı. Gene hep değneğini kakarak yanıma gelir; 'Baban gelirse beni hemen çağır ha!' diye tembihlerdi.

Günü geldi, ağırlaştı. Ölüm döşeğinde bizimle helalleşti:

'Bana iyi baktınız. Hakkınızı helal edin.' Bana döndü, yavaşça:

'Baban gelirse, ona annem hep seni bekledi de.' dedi. Birden irkilerek doğruldu ve kapıya doğru gülümseyerek;

'HOŞGELDİN... HOŞGELDİN!' diyerek rûhunu teslim etti.

Kaynak: Çanakkale Şehitleri Tanıtım ve Araştırma Derneği 90. Yıl Fotoğraf Albümünden alınmıştır.

(Erkam Takvim Arkası)

NOT: Tüm Çanakkale Şehitlerimizin ruhları şâd olsun, Rabbim şefâatlerine nâil eylesin, ruhları için bir Fâtihâ üç İhlâs...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder